تجربه نزدیک به مرگ تام ام
خانه NDERF متداول NDE NDE خود را با ما در میان بگذارید




شرح تجربه:

خودم را احساس کردم که بیرون از بدنم شناور هستم. می توانستم بدنم را که روی جاده افتاده بود ببینم. با این حال، احساس می‌کردم بسیار زنده و بسیار آزاد از بدنم هستم. عجیب بود زیرا می‌توانستم خودم را در جاده ببینم، اما همچنین می‌توانستم نور درخشانی را در آسمان ببینم، تقریباً مانند خورشید. من به سمت نور بالا کشیده شدم و در راه به سمت نور چشم انداز زیبایی را دیدم. تقریباً انگار از پنجره یک هواپیما به بیرون نگاه می کردم، اما بسیار بزرگتر از یک پنجره. همچنین ناگهان احساس کردم که به یک آگاهی جمعی متصل شده و احساس می کردم که همه چیز و چرایی همه چیز را می دانم. انگار پرده ای بالا رفت و من فوق العاده باهوش شدم.

وقتی به نور رسیدم، احساس کردم عشقی بی قید و شرط از نور در حال آمدن است. من پیش از NDE یا پس از آن هرگز چنین عشقی را احساس نکرده بودم. هیچ کس نپرسید دین من چیست یا به خدا اعتقاد داشتم یا نه؟ عشق واقعا بی قید و شرط بود. من یک صدای زنانه را در سرم شنیدم که می گفت: "می توانی بمانی یا می توانی برگردی، اگر تصمیم به بازگشت داشته باشی کارهای زیادی برای انجام دادن تو وجود دارند." به صدا گفتم که می خواهم برگردم. سپس دوباره به سمت بدنم شناور شدم. وقتی بار دیگر وارد بدنم شدم، درد ناشی از برخورد به سنگفرش را در سرم احساس و همچنین از دست دادن هوش فوق العاده ام و سنگینی حضور دوباره در دنیای فیزیکی را حس کردم.

من هرگز این تجربه را فراموش نکرده ام و امروز می توانم آن را (چنان)در چشمان ذهنم ببینم که انگار همین اکنون اتفاق افتاده است. پیش از NDE-ام من شک داشتم که خدا واقعا وجود داشت. پس از احساس عشق ناشی از نور، مطمئن هستم که خدا قطعا وجود دارد و این که آن روز روح مرا لمس کرد. آن روز من واقعا می خواستم در بهشت بمانم، اما احساس کردم خدا مرا برای انجام خیلی کارها به زمین فرستاده است و نمی خواستم خدا را ناامید کنم.

اطلاعات پس زمینه:

جنسیت: مذکر

تاریخ تجربه ی نزدیک به مرگ: 1959/7/15

عناصر NDE:

در زمان تجربه ی شما، آیا یک رویداد تهدید کننده ی زندگی مرتبطی وجود داشت؟ بله تصادف دیگر. در حال پایین رفتن با دوچرخه از یک تپه ی شیب دار هر دو کابل ترمز قطع شدند. آنقدر سریع می رفتم که از ماشین ها می گذشتم، در یک سفر دوچرخه سواری بزرگراه ایالتی بودم. هنگامی که هر دو کابل ترمز دوچرخه قطع شدند دوچرخه ی من در حال پایین رفتن از تپه ای طولانی سرعت گرفت، در حال گذشتن از اتومبیل هایی که پنجاه مایل در ساعت حرکت می کردند. نمی توانستم متوقف شوم. چرخ جلو شروع به نوسان کرد، و سپس به هوا رفتم. به من گفته شد که روی سرم فرود آمدم و یک وانت (با فاصله ی فقط)یک یا دو اینچ از روی سرم عبور نکرد.

محتوای تجربه خود را چگونه در نظر می گیرید؟ کاملا دلپذیر

آیا احساس کردید از بدن خود جدا شده اید؟ بله، وقتی بدنم را ترک کردم، می‌توانستم مردی را ببینم و دوستم که تلاش می‌کردند به من کمک کنند. من به وضوح بدنم را ترک کردم و خارج از آن وجود داشتم.

بالاترین سطح خودآگاهی و هوشیاری شما در طول تجربه چگونه با خودآگاهی و هوشیاری عادی روزمره ی شما مقایسه شد؟ خودآگاهی و هوشیاری بیشتر از حد معمول. همه چیز را در مورد همه چیز می دانستم و (این که)چرا همه چیز وجود داشت.

در چه زمانی در طول تجربه در بالاترین سطح خودآگاهی و هوشیاری خود قرار داشتید؟ در راهم به سمت نور

آیا افکار شما تسریع شده بودند؟ نه

آیا به نظر می رسید زمان سرعت می گیرد یا کند می شود؟ به نظر می رسید همه چیز یکباره اتفاق می افتد. یا زمان متوقف شد یا تمام معنی خود را از دست داد. چنین احساس می شد که NDE من حداقل سی دقیقه طول کشید، اما دوستم به من گفت که من برای کمتر از یک دقیقه به هم ریخته بودم.

آیا حواس شما زنده تر از حد معمول بودند؟ فوق العاده زنده تر

لطفاً بینایی خود را در طول تجربه با دید روزمره تان که بلافاصله پیش از تجربه داشتید مقایسه کنید. رنگ ها زنده و بسیار شفاف بودند

لطفاً شنوایی خود را در طول تجربه با شنوایی روزمره تان که بلافاصله پیش از تجربه داشتید مقایسه کنید. می توانستم افکار را بشنوم که به درون سرم می آیند، نه در حال آمدن از گوشهایم.

آیا به نظر می رسید از چیزهایی که در جاهای دیگر می گذرد آگاه بودید؟ نه

آیا به درون یا از میان یک تونل عبور کردید؟ نامطمئن. من نوری را دیدم و به سمت آن شناور شدم. نمی دانم در تونل بودم یا نه. اگر من در یک تونل بودم، هیچ کس دیگری را در آن نمی دیدم و نمی شنیدم.

آیا در تجربه ی خود موجوداتی را دیدید؟ نه

آیا با هیچ موجود مرده(یا زنده)ای برخورد کردید یا از آن آگاه شدید؟ نه

آیا نور درخشانی را دیدید یا احساس کردید که توسط آن احاطه شده اید؟ نوری آشکارا با منشأ عرفانی یا دیگر جهانی

آیا نوری غیرزمینی دیدی؟ بله، نور سفید درخشانی را دیدم که عشق بی قید و شرط خالصی را ساطع می کرد.

آیا به نظر می رسید وارد دنیای غیرزمینی دیگری شده اید؟ قلمرویی آشکارا عرفانی یا غیرزمینی. من به درون نور نرفتم. کنار نور توقف کردم، اما نوری که عشق ساطع می کرد همه جا بود.

چه عواطفی را در طول تجربه احساس کردید؟ عشق

آیا شما یک احساس آرامش یا لذت داشتید؟ آرامش یا لذت باورنکردنی

آیا یک احساس خوشی داشتید؟ خوشبختی

آیا یک حس هماهنگی یا اتحاد با کیهان داشتید؟ احساس می کردم با دنیا متحد شده یا با آن یکی هستم.

آیا ناگهان به نظر می رسید همه چیز را فهمیده اید؟ همه چیز در مورد کیهان. من همه چیز را در مورد همه چیز و این که چرا همه چیز بود را می دانستم.

آیا صحنه هایی از گذشته تان به سراغتان آمد؟ نه

آیا صحنه هایی از آینده برای شما پیش آمد؟ نه

آیا به مرز یا نقطه ای بی بازگشت رسیدید؟ نه

خدا، معنویت و دین:

پیش از تجربه تان چه دینی داشتید؟ مسیحی- پروتستان گاهی به کلیسا می رفتم اما نه به طور منظم

آیا اعمال مذهبی شما از زمان تجربه تان تغییر کرده است؟ بله من می دانم که خدا وجود دارد و این که خدا بهترین ها را برای ما می خواهد. من باور دارم خدا تنها موجود راستین است و این که هر چیز دیگری بخشی از اوست. من باور دارم زمین پایگاهی برای تربیت روح است و واقعیت راستین خدا و بهشت است.

هم اکنون دین شما چیست؟ انتخاب کنید من معنوی هستم، اما به کلیسا نمی روم.

آیا تجربه ی شما دارای ویژگی های سازگار با باورهای زمینی شما بود؟ محتوایی که هم سازگار بود و هم با باورهایی که در زمان تجربه ی خود داشتید ناسازگار. من فکر می‌کردم خدا را شخصیتی مردانه می بینم و مورد قضاوت قرار می‌گیرم، در عوض تمام احساسم عشقی بی‌قید و شرط بود که از یک نور بسیار خاص سرچشمه می‌گرفت.

آیا به دلیل تجربه‌تان تغییری در ارزش‌ها و باورهایتان داشتید؟ بله، نمی‌دانستم درباره ی تجربه‌ام در سال‌های جوانی چه فکر کنم، اما وقتی بزرگ‌تر شدم، دریافتم که خدا مرا در یک NDE قرار داد تا به من نشان دهد که او واقعاً وجود دارد. اکنون بیشتر دعا می‌کنم و خدا را برای NDE-ام،زندگی‌ام، و عشقش سپاسگزاری می‌کنم.

آیا به نظر می رسید با وجود یا حضوری عرفانی مواجه شدید یا صدایی غیرقابل شناسایی شنیدید؟ صدایی شنیدم که نتوانستم تشخیص دهم. یک صدای زنانه بود.

آیا ارواح متوفی یا مذهبی را دیدید؟ نه

آیا با موجوداتی روبرو شدید که پیشتر روی زمین زندگی می کردند و در ادیان با ذکر نام توصیف شده اند(مثلاً: عیسی، محمد، بودا و غیره)؟ نه

در طول تجربه ی خود، آیا اطلاعاتی در مورد وجود پیش از مرگ به دست آوردید؟ نه

آیا در طول تجربه ی خود، اطلاعاتی در مورد ارتباط جهانی یا یگانگی به دست آوردید؟ بله، من به آگاهی جهانی متصل بودم.

آیا در طول تجربه ی خود اطلاعاتی در مورد وجود خدا کسب کردید؟ نه

در مورد زندگی زمینی ما غیر از دین:

آیا در طول تجربه ی خود، دانش یا اطلاعات ویژه ای در مورد هدف خود کسب کردید؟ بله، به من گفته شد که اگر تصمیم بگیرم برگردم، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهم.

آیا در طول تجربه خود اطلاعاتی در مورد معنای زندگی به دست آوردید؟ نه آ

یا در طول تجربه ی خود اطلاعاتی در مورد زندگی پس از مرگ به دست آوردید؟ بله دعوت شده بودم که بمانم یا برگردم.

آیا اطلاعاتی در مورد چگونه گذراندن زندگی های مان به دست آوردید؟ نه

آیا در طول تجربه ی خود اطلاعاتی در مورد دشواری ها، چالش ها و سختی های زندگی کسب کردید؟ نه

آیا در طول تجربه ی خود اطلاعاتی در مورد عشق کسب کردید؟ بله، من عشقی که از نور می آمد را احساس کردم

پس از تجربه ی شما چه تغییراتی در زندگی تان رخ داد؟ تغییرات بزرگ در زندگیم. پس از NDE من مطمئن هستم که بهشت وجود دارد و خدا وجود دارد. سعی می کنم با دیگران مهربان تر باشم. من هیچ ترسی از مرگ ندارم. من هنوز به کتاب مقدس به عنوان کلام خدا شک دارم زیرا توسط مردان نوشته شده است. من واقعاً به دین اعتقادی ندارم، اما اکنون یک شخص بسیار معنوی هستم.

آیا روابط شما به طور خاص به دلیل تجربه تان تغییر کرده است؟ بله، من مهربان تر هستم و تجربه ی خود را با دوستانی که در حال مرگ هستند به اشتراک می گذارم. وقتی دوستانم در مورد مسائل زمینی ناراحت می شوند، کمک می کنم تا همه چیز را برای آنها در چشم اندازی (برابر آنها) بگذارم.

پس از NDE :

آیا بیان این تجربه با کلمات دشوار بود؟ بله، احساسی که من حس می کردم از نور می آمد بسیار فراگیر بود.

چقدر این تجربه را در مقایسه با سایر رویدادهای زندگی که در پیرامون این تجربه رخ داده اند، به خاطر می آورید؟ من این تجربه را با دقت بیشتری نسبت به سایر رویدادهای زندگی که در پیرامون آن تجربه رخ داده اند به خاطر می آورم. من تجربه ام را چنان به خاطر می آورم انگار که امروز رخ داده است.

آیا پس از تجربه ی خود، موهبت روانی، غیر معمول یا ویژه ی دیگری دارید که پیش از تجربه نداشته اید؟ نه

آیا یک یا چند بخش از تجربه ی شما وجود دارد که به ویژه برای شما معنادار یا قابل توجه است؟ اتصال به آگاهی جهانی و احساس عشق بی قید و شرط خدا

آیا تا به حال این تجربه را با دیگران به اشتراک گذاشته اید؟ بله، پنجاه سال پیش آن را برای کسی به صورت اشاره بازگو کردم.

آیا پیش از تجربه ی خود از تجربه ی نزدیک به مرگ (NDE) آگاهی داشتید؟ نه

در مورد واقعیت تجربه ی خود در مدت کوتاهی (روزها تا هفته ها) پس از وقوع آن چه باوری داشتید؟ تجربه قطعا واقعی بود، تجربه ی بسیار عمیقی بود. به عنوان یک بچه ی چهارده ساله، می دانستم که واقعی است، اما نمی دانستم چه هدیه ی ژرفی بود.

اکنون در مورد واقعیت تجربه ی خود چه باوری دارید؟ تجربه قطعا واقعی بود. تجربه ی من قطعا واقعی بود. به هیچ وجه نمی توانستم چنین تجربه ای را خواب ببینم.

در هیچ زمانی از زندگی شما، آیا هیچ چیزی هیچ بخشی از تجربه را بازتولید کرده است؟ نه

آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهید در مورد تجربه ی خود بیفزایید؟ نه