Terry L NDO
|
Beskrivelse af oplevelsen:
Jeg lå i koma i fem dage. En af dagene hørte jeg en hjertemonitor gå i gang, og det viste sig at være min egen. Jeg kiggede ned og så en død person dækket fra top til tå med et lagen på min højre side. Jeg selv svævede, mens et hvidt skær omgav min krop. Under mig var en læge, som jeg tydeligt hørte sige, at han ikke ville miste mig og begyndte at lave hjertemassage. Jeg ønskede ikke at vende tilbage til min krop, og jeg viftede med armene, så han kunne stoppe, men han lagde slet ikke mærke til mig. Jeg vendte tilbage til min krop. Da jeg vågnede fra min koma, frygtede jeg ikke længere døden.
Baggrundsoplysninger:
Køn: Kvinde
Datoen NDO'en fandt sted: 1/20/90
Var der en livstruende begivenhed forbundet med oplevelsen den gang den fandt sted? Ja. Selvmordsforsøg. Overdosis.
NDO Elementerne:
Hvordan ser du på din oplevelses indhold? Positiv
Er der drugs eller medikamenter der kan have påvirket oplevelsen? Nej
Var din oplevelse på nogen måde drømmeagtig? Nej
Følte du dig adskilt fra kroppen? Jeg kunne ikke tænke, når jeg var i min krop, men når jeg var ude, jeg tænkte jeg klart.
På hvilket tidspunkt under oplevelsen var du på dit højeste niveau af bevidsthed og årvågenhed? Jeg var bevidst hele tiden.
Var det som om tiden gik hurtigere eller langsommere? Alt syntes at ske på samme tid, eller tiden gik i stå eller og begrebet tid mistede al mening.
Giv en sammenligning af din hørelse under oplevelsen med din hørelse lige inden oplevelsen fandt sted. Kun lyden af min læge og hjertemonitoren.
Var det som om du var tilstede til ting der skete andre steder, som skete det ved ESP? Måske sagde lægen, at han ikke ville miste endnu en patient.
Gled du ind i eller gennem en tunnel? Nej
Mødte du eller blev du vidende om afdøde (eller levende) væsner? Nej
Så du et ikke jordisk lys? Ved ikke, men der var et hvidt skær omkring mig.
Var det som om du trådte ind i en anden, ikke jordisk verden? En helt klart mystisk eller ikke jordisk verden.
Hvilke følelser følte du i løbet af oplevelsen? Glæde, frihed og kærlighed.
Var det pludselig som om du forstod alting? Alt om universet.
Kom der scener fra fremtiden til dig? Nej
Kom du til en grænse eller begrænsende fysisk struktur? Nej
Kom du til en grænse eller tærskel hvorfra der ikke var nogen vej tilbage? Jeg kom til en barriere, som det ikke var mig tilladt at overskride; eller jeg blev sendt tilbage imod min vilje. Jeg ønskede ikke at komme tilbage, men jeg havde intet valg.
Gud, Åndelighed og Religion:
Hvad var din religion inden oplevelsen? Kristen.
Hvilken betydning tillægger du dit religiøse/spirituelle liv efter din oplevelse? Konservativ
Skete der en forandring af dine værdier og overbevisninger på grund af din oplevelse? Ja, jeg troede jeg kendte til gud og himlen, men nu er jeg usikker, og det betyder ikke mere noget for mig.
Var det som om du mødte et mystisk væsen eller en mystisk tilstedeværelse, eller hørte du en udefinerbar stemme? Jeg mødte et bestemt væsen, eller en stemme som helt klart havde en mystisk eller overnaturlig oprindelse
Angående vort jordiske liv ud over religion:
Forandringer i dit liv siden din NDO er følgende: Det samme.
Hvilken ændringer skete der i dit liv efter din oplevelse? Jeg er forandret.
Er dine forhold blevet forandret specifikt på grund af din oplevelse? Jeg har ikke været deprimeret, men jeg har lært mig selv at skrive og læse siden oplevelsen.
Efter NDO'en:
Var oplevelsen vanskelig at beskrive med ord? Nej
Har du fået nogen psykiske, ikke almindelige eller specielle evner efter din oplevelse som du ikke havde før din oplevelse? Ja, jeg oplever advarsler før noget sker, men det er ikke noget, jeg selv kan styre. Jeg skriver ting ned som først giver mening bagefter.
Er der en eller flere dele af din oplevelse der er særligt meningsfuld for dig? Jeg frygter ikke læn gere at dø.
Har du nogensinde delt denne oplevelse med andre? Ja, men ingen troede på mig, og jeg er ligeglad.