Teri NDO
|
Beskrivelse af oplevelsen:
Jeg var i en bil på en frosset og isglat vej. Frossen, ude af stand til at bevæge mig, gennemgik jeg traumer, der viste mit tidligere liv gennem min egen død. Jeg blev ledsaget af en stemme, der gentog mine egne ord og andres fra min fortid. Jeg mærkede bilen bevæge sig under mig, og så det hele oppefra. Jeg kiggede ned og hørte en mærkelig påvirkning af luft og lyd, som ikke stammede fra selve begivenheden, men udfoldede sig foran mine øjne. Lige før jeg blev sat tilbage i min bil sammen med min ven, som sad på passagersædet, blev jeg spurgt af en person, hvis billede var sløret: 'Vil du vende tilbage? Jeg husker, jeg kiggede ud ad vinduet bagefter, og så vendte jeg mig mod min ven, som sagde: 'Vi burde være døde, og vores bil burde være smadret til ukendelighed. Bilen vendte den modsatte vej af køreretningen, og tilbage mod vejen.
Benzinmåleren var næsten tom. Vi havde ikke fyldt den op med mere end ti miles før det skete. Der var ingen tegn på benzinlækage nogen steder. Der var grene af gran under min bil, fastklemt i kølegitret. Vi lige var kørt gennem et autoværn. Min ven huskede ingenting. Næste dag mistede jeg alt mit hår, og det føltes som om, nogen havde bleget min hud med olie eller syre. Siden da har jeg fået alt mit hår tilbage og har ikke haft nogen bivirkninger siden.
Baggrundsoplysninger:
Køn: Mand
Datoen NDO'en fandt sted: 01-22-97
Var der en livstruende begivenhed forbundet med oplevelsen den gang den fandt sted? Ja en bilulykke. Omdirigeret vej. 65 miles i timen. Bilen gled af vejen, fløj gennem luften, over træer, cirka halvanden meter over jorden over hundrede meter. Ingen skade på bilen. Ingen personskade. Bare frosset i tid og sind i det, der føltes som to eller tre fulde minutter, hvor hele oplevelsen burde have taget otte til ti sekunder.
NDO Elementerne:
Hvordan ser du på din oplevelses indhold? Miksede følelser
Er der drugs eller medikamenter der kan have påvirket oplevelsen? Nej
Var din oplevelse på nogen måde drømmeagtig? Ja, men det var for virkeligt til at afvise som en drøm. Jeg så det hele så virkeligt, og stemmen var ikke i mit hoved.
Følte du dig adskilt fra kroppen? Ved det ikke. Jeg følte mig høj som pot, men virkeligheden var der, ingen falsk virkelighedsfornemmelse som stoffer, alle mine sanser var skærpede og fuldt vågne.
På hvilket tidspunkt under oplevelsen var du på dit højeste niveau af bevidsthed og årvågenhed? Hele tiden
Var det som om tiden gik hurtigere eller langsommere? Alt syntes at ske på samme gang. Eller tiden gik i stå og begrebet tid mistede al mening. Ti sekunder føltes som tre til fire minutter.
Giv en sammenligning af din hørelse under oplevelsen med din hørelse lige inden oplevelsen fandt sted. Luft og lyd som høje jetmotorer. Uden smertefuld effekt på mine ører. En stemme fra mennesker som mine døde bedsteforældre, og så min egen stemme til sidst, som svarede og sagde 'ja', jeg ville 'vende tilbage'.
Gled du ind i eller gennem en tunnel? Nej
Så du et ikke jordisk lys? Ved ikke
Var det som om du trådte ind i en anden, ikke jordisk verden? En helt klart mystisk eller ikke jordisk verden.
Var det pludselig som om du forstod alting? Nej
Kom scener fra din fortid tilbage til dig? Jeg så tilbage på mine skoledage på legepladsen. Min bedstemors hus og en kirkegård, hvor min far blev begravet, da jeg var ti. Jeg havde ikke set den vision i elleve år før den nat.
Kom der scener fra fremtiden til dig? Jeg blev spurgt, om jeg ville 'vende tilbage' eller ej. Jeg svarede ja og så bilen tilbage på vejen samtidig med, at vi kørte af vejen. Og så vendte vi tilbage.
Kom du til en grænse eller begrænsende fysisk struktur? Nej
Kom du til en grænse eller tærskel hvorfra der ikke var nogen vej tilbage? Jeg kom til en barriere som det ikke var mig tilladt at overskride. Eller jeg blev sendt tilbage imod min vilje.
Gud, Åndelighed og Religion:
Hvad var din religion inden oplevelsen? Kristen
Hvad er din religion nu? Vi er evige. Al denne smerte er en illusion. (tredje øje)
Skete der en forandring af dine værdier og overbevisninger på grund af din oplevelse? Ja
Var det som om du mødte et mystisk væsen eller en mystisk tilstedeværelse, eller hørte du en udefinerbar stemme? Jeg mødte et bestemt væsen, eller en stemme som helt klart havde en mystisk eller overnaturlig oprindelse
Angående vort jordiske liv ud over religion:
Forandringer i dit liv siden din NDO er følgende: Det samme
Hvilken ændringer skete der i dit liv efter din oplevelse? Jeg er blevet i stand til tænke for mig selv
Er dine forhold blevet forandret specifikt på grund af din oplevelse? Min religion er nu sandheden. Hvad end vi er, hvor vi kommer fra, og hvor vi er på vej hen, er det ikke himlen, Allah eller nogen anden form for jordisk religion. Vi er essens og låner disse kroppe for nu. Når vi dør, tror jeg, vi vender tilbage til det sted, vi stammer fra.
Efter NDO'en:
Var oplevelsen vanskelig at beskrive med ord? Ja. Effekten af at bevæge sig uden at bevæge sig. Se uden at åbne øjnene. Høre lyde uden at forlade bilen, mens min passager ikke hørte noget usædvanligt.
Har du fået nogen psykiske, ikke almindelige eller specielle evner efter din oplevelse som du ikke havde før din oplevelse? Ja, jeg ser den sande definition af vores religion. Jeg ved nu, at vi er evige, og at vores sind fra fødslen er betinget til at tro på en bestemt religion eller sandhed. Vores sind udgør femten procent af vores kapacitet og potentiale.
Er der en eller flere dele af din oplevelse der er særligt meningsfuld for dig? Det bedste var at leve, når jeg burde være død. Værst var ikke at vide, hvad pokker der reddede mig, og hvorfor jeg fik en ny chance.
Har du nogensinde delt denne oplevelse med andre? Ja. Her og der, folk er af samfundet betinget til at se tv, følge præsten og spise mad, der undertrykker vores tredje øje eller vores evne til at bruge vores fulde evner. Trøst ved tab af potentiale er den menneskelige vej ifølge kristne, religiøse mennesker: Frygt den hellige Gud, udfordr ikke noget, og bliv dømt!
Har noget på et eller andet tidspunkt i dit liv genskabt nogen del af oplevelsen. Ja. Svampe i en vis grad. De giver mig flyveoplevelsen og sindspåvirkende tanker.
Er der ellers noget du vil tilføje om din oplevelse? Jeg tror, heavy metal-bandet Tool er inde på noget, når de nævner Leary, Hicks og 46+2.
Er der nogen andre spørgsmål vi kunne spørge om, som ville hjælpe dig med at kommunikere din oplevelse? Kan ikke lige komme på noget.
```