Roxanne S NDO
|
Beskrivelse af oplevelsen:
Jeg betragtede den lille piges krop ovenfra i træet. Så blev jeg transporteret til et vidunderligt landskab, hvor alle mine følelser og begivenheder i mit liv skete på én og samme gang. Jeg har skrevet en bog om det, ”The Wave of Light”, for at forsøge at beskrive det hele. Men det seneste, jeg skrev, er:
Hende
på besøg
i partikeltilstand
Livet udfolder sig
i tid og rum
Evighed
glimt i drømme
stille øjeblikke
og lyksalighed
Hjem går vi
til bølgetilstand
tid og rum
Blot begreber
af disse partikler
Baggrundsoplysninger:
Køn: Kvinde
Datoen NDO'en fandt sted: 23. December 1958
Var der en livstruende begivenhed forbundet med oplevelsen den gang den fandt sted? Ja en ulykke. Jeg blev ramt af en bil og var bevidstløs tre dage på hospitalet. Fik en hjernerystelse og en brækket arm.
NDO Elementerne:
Hvordan ser du på din oplevelses indhold? Positivt
Er der drugs eller medikamenter der kan have påvirket oplevelsen? Nej
Var din oplevelse på nogen måde drømmeagtig? Ikke hvad jeg havde oplevet i den alder.
Følte du dig adskilt fra kroppen? Ja, så en lille piges krop (min) på gaden og en kvinde, der steg ud af en bil og skreg (hendes bil havde ramt mig). Jeg var helt løsrevet fra scenen.
På hvilket tidspunkt under oplevelsen var du på dit højeste niveau af bevidsthed og årvågenhed? Varierede undervejs.
Var det som om tiden gik hurtigere eller langsommere? Alt syntes at ske på samme gang, eller tiden gik i stå eller begrebet tid mistede al mening.
Giv en sammenligning af din hørelse under oplevelsen med din hørelse lige inden oplevelsen fandt sted. Hørte smuk musik som syne synes at komme fra alle sider.
Gled du ind i eller gennem en tunnel? Ja totalt mørke til skinnende lys.
Mødte du eller blev du vidende om afdøde (eller levende) væsner? Ja, der først dukkede op som betingelsesløst kærligt unisex-væsen var min afdøde bedstefar, da jeg bevægede mig ind i oplevelsen.
Så du et ikke jordisk lys? Ja. Det så ud til, at alt var lavet af lys.
Var det som om du trådte ind i en anden, ikke jordisk verden? En helt klart mystisk eller ikke jordisk verden.
Var det pludselig som om du forstod alting? Alt om universet og vores opfattelse af tid og rum er begrænset af vores fysiske eksistens - at eksistensen forstærkes, når kroppen bliver efterladt, men vi stadig ikke ser det hele. Det kan vi ikke fra dette perspektiv, men vi vil gøre det, når vi vender tilbage til alt det, der er på den anden side.
Kom scener fra din fortid tilbage til dig? Jeg så, at alle mine følelse har en effekt på omverdenen.
Kom der scener fra fremtiden til dig? Da jeg 'ved', at lineær tid ikke er gyldig, virker det nogle gange (under meditation eller nogle gange, når jeg mindst venter det), at alt sker på én gang.
Kom du til en grænse eller begrænsende fysisk struktur? Ved ikke
Kom du til en grænse eller tærskel hvorfra der ikke var nogen vej tilbage? Jeg kom til en barriere som det ikke var mig tilladt at overskride, eller jeg blev sendt tilbage imod min vilje. Jeg så en yngre bror, og jeg forstod, hvor meget han havde brug for mig i hans liv.
Gud, Åndelighed og Religion:
Hvad var din religion inden oplevelsen? Ved ikke
Hvilken betydning tillægger du dit religiøse/spirituelle liv efter din oplevelse? Liberal
Skete der en forandring af dine værdier og overbevisninger på grund af din oplevelse? Ja
Var det som om du mødte et mystisk væsen eller en mystisk tilstedeværelse, eller hørte du en udefinerbar stemme? Jeg mødte et bestemt væsen, eller en stemme som helt klart havde en mystisk eller overnaturlig oprindelse
Angående vort jordiske liv ud over religion:
Forandringer i dit liv siden din NDO er følgende: Øget bevidsthed
Er dine forhold blevet forandret specifikt på grund af din oplevelse? Alt er ændret. Jeg er mere udadvendt og interesseret i livet omkring os
Efter NDO'en:
Var oplevelsen vanskelig at beskrive med ord? Ja
Har du fået nogen psykiske, ikke almindelige eller specielle evner efter din oplevelse, som du ikke havde før din oplevelse? Mange i årenes løb. Den sidste for en måned siden, hvor jeg i en drømmeagtig meditativ tilstand så alle begivenheder i alt, hvad der var og er. Geometriske former, der alle smeltede sammen til et præcist punkt meget tydeligt, og jeg sagde højt 'Jeg forstår det' og kom tilbage til bevidsthed. Nu er det meget svært at beskrive, men det er det bedste, jeg kan gøre.
Er der en eller flere dele af din oplevelse der er særligt meningsfuld for dig? Det bedste at se alt hænger sammen. Det værste at komme tilbage igen
Har du nogensinde delt denne oplevelse med andre? Utallige gange
Har noget på et eller andet tidspunkt i dit liv genskabt nogen del af oplevelsen. Ja ved min bedstemors død, hvor hun tog mig med til lignende 'landskab' (1974). Tre LSD-oplevelser, men ikke så intense (1976, 1981, 1997). Efter en større operation (1991) blev jeg besøgt af et lysvæsen, der fortalte mig, at jeg ville klare mig.
Er der ellers noget du vil tilføje om din oplevelse? Jeg oplevede også en NED som 17-årig, da jeg var tæt på at drukne i Newport Beach, Californien.
Er der nogen andre spørgsmål, vi kunne spørge om, som ville hjælpe dig med at kommunikere din oplevelse? Tak! Det er godt at blive mindet om alt dette. Talrige dybe oplevelser i det seneste år har også fordybet mig i alt dette. Man kan vel sige, at jeg nu spiser min del af kagen i livet