Nina M NDO
|
Beskrivelse af oplevelsen:
Jeg så et klart lys for enden af en tunnel. Jeg gik mod lyset, og da jeg nåede igennem, så jeg små lys overalt omkring mig. Jeg husker, at jeg havde følelsen af fred og af at svæve. Jeg tror, at nogen sagde noget til mig, og jeg sagde (jeg sagde til Fess, at jeg ville klare mig). Fess var min søn på det tidspunkt. Han var syv år gammel, og jeg kunne ikke lyve over for ham. Jeg fik følelsen af at blive trukket tilbage i min krop og af tyngde som om, jeg var tynget ned. Så vågnede jeg op på intensivafdelingen og kæmpede for luft.
Baggrundsoplysninger:
Køn: Kvinde
Datoen NDO'en fandt sted: 12 maj, 1987
Var der en livstruende begivenhed forbundet med oplevelsen den gang den fandt sted? Jeg blev opereret i ryggen. Jeg var nødt til at have sytten enheder blod på grund af et snit i en arterie, som forårsagede tabet af min milt.
NDO Elementerne:
Hvordan ser du på din oplevelses indhold? Positivt
Er der drugs eller medikamenter der kan have påvirket oplevelsen? Ved ikke
Var din oplevelse på nogen måde drømmeagtig? NEJ!!!
Giv en sammenligning af din hørelse under oplevelsen med din hørelse lige inden oplevelsen fandt sted. Nej
Gled du ind i eller gennem en tunnel? Ja, jeg blev draget mod lyset.
Mødte du eller blev du vidende om afdøde (eller levende) væsner? Ved ikke, men der var små lys omkring mig.
Så du et ikke jordisk lys? Ja, meget lys, men det gjorde ikke ondt i øjnene, når jeg så på det.
Kom du til en grænse eller tærskel hvorfra der ikke var nogen vej tilbage? Jeg kom til en barriere som det ikke var mig tilladt at overskride. Eller jeg blev sendt tilbage imod min vilje.
Gud, Åndelighed og Religion:
Hvad var din religion inden oplevelsen? Ved ikke
Hvilken betydning tillægger du dit religiøse/spirituelle liv efter din oplevelse? Moderat
Skete der en forandring af dine værdier og overbevisninger på grund af din oplevelse? Ja
Var det som om du mødte et mystisk væsen eller en mystisk tilstedeværelse, eller hørte du en udefinerbar stemme? Jeg mødte et bestemt væsen, eller en stemme som helt klart havde en mystisk eller overnaturlig oprindelse
Angående vort jordiske liv ud over religion:
Forandringer i dit liv siden din NDO er følgende: Nej
Efter NDO'en:
Var oplevelsen vanskelig at beskrive med ord? Ja, særligt de følelser, jeg havde, og lyset var så skarpt!! (men gjorde ikke ondt at se på). Følelsen af vægtløshed og beslutningen om at blive eller gå tilbage.
Har du fået nogen psykiske, ikke almindelige eller specielle evner efter din oplevelse som du ikke havde før din oplevelse? Ja, jeg kan mærke, når noget slemt er ved at ske.
Har du nogensinde delt denne oplevelse med andre? Ja
Har noget på et eller andet tidspunkt i dit liv genskabt nogen del af oplevelsen. Nej