Nikki C NDO
|
Beskrivelse Af Oplevelsen:
Jeg var ude for en alvorlig bilulykke med flere følgeskader. Jeg blev akut opereret, da jeg havde et alvorligt brud på mit højre lårben. Jeg kan huske, at jeg talte med andre før min operation, og det var det sidste, jeg huskede om de følgende fire dage. Under operationen fik jeg en lungeemboli, som gav mig åndedrætsstop. Selvom jeg ikke var ved bevidsthed i de fire dage, da jeg så min familie stå omkring min seng og tale om min tilstand, vendte jeg mig om i sengen og trådte ud af min krop. Jeg begyndte at gå rundt i værelset og prøvede at tale med mine levende familiemedlemmer, men de kunne ikke høre mig. Jeg vendte mig så om, og i det andet hjørne af hospitalsstuen lå min afdøde bedstemor og kusine. De var i et lys meget lig en solnedgang. De talte slet ikke, men der hvilede en fred over dem, som ingen, jeg nogensinde havde kendt – hverken før eller efter. De smilede, men de sagde intet, mens jeg prøvede at fortælle dem, at jeg havde det godt – og hvorfor ville min levende familie, som stod der, ikke kunne tale med mig? Jeg så mig selv ligge bevidstløs i sengen, mens jeg gik rundt i rummet.
Baggrundsoplysninger:
Køn: Kvinde
Datoen NDO'en fandt sted: 12/31/2001
Var der en livstruende begivenhed forbundet med oplevelsen den gang den fandt sted? Ja, en bilulykke
NDO Elementerne:
Hvordan ser du på din oplevelses indhold? Positivt
Er der drugs eller medikamenter der kan have påvirket oplevelsen? Ved det ikke
Var din oplevelse på nogen måde drømmeagtig? Nej
Følte du dig adskilt fra kroppen? Ja, se ovenstående version af oplevelsen. Forvirring, vrede mod min levende familie for ikke at lytte til mig. Alligevel følte jeg fred med min afdøde bedstemor.
På hvilket tidspunkt under oplevelsen var du på dit højeste niveau af bevidsthed og årvågenhed? Bevidstløs
Giv en sammenligning af din hørelse under oplevelsen med din hørelse lige inden oplevelsen fandt sted. Nej
Var det som om du var tilstede til ting der skete andre steder, som skete det ved ESP? Familie ved min sygeseng
Gled du ind i eller gennem en tunnel? Nej
Mødte du eller blev du vidende om afdøde (eller levende) væsner? Ja. Se ovenfor.
Så du et ikke-jordisk lys? Ja, en solnedgang som jeg kunne lide
Var det som om du trådte ind i en anden, ikke jordisk verden? En helt klart mystisk eller ikke jordisk verden
Var det pludselig som om du forstod alting? Alt om universet. Jeg føler, at min afdøde families ånder kom for at hilse på mig, hvis jeg havde valgt at tage af sted. Jeg er fast i min tro på, at jeg havde et valg. Jeg ønsker ikke at dø, selvom jeg nu ikke er bange længere.
Kom der scener fra fremtiden til dig? Nej
Kom du til en grænse eller begrænsende fysisk struktur? Nej
Kom du til en grænse eller tærskel hvorfra der ikke var nogen vej tilbage? Jeg kom til en barriere som det ikke var mig tilladt at overskride. Eller jeg blev sendt tilbage imod min vilje.
Gud, Åndelighed og Religion:
Hvad var din religion inden oplevelsen? Ved ikke
Hvilken betydning tillægger du dit religiøse/spirituelle liv efter din oplevelse? Liberal
Skete der en forandring af dine værdier og overbevisninger på grund af din oplevelse? Ja. Livet er kort. Lev stærkt.
Var det som om du mødte et mystisk væsen eller en mystisk tilstedeværelse, eller hørte du en udefinerbar stemme? Jeg mødte et bestemt væsen, eller en stemme som helt klart havde en mystisk eller overnaturlig oprindelse.
Angående vort jordiske liv ud over religion:
Forandringer i dit liv siden din NDO er følgende: Stort set det samme
Er dine forhold blevet forandret specifikt på grund af din oplevelse? Jeg var allerede en spirituel person, men oplevelsen har forstærket min tro.
Efter NDO'en:
Var oplevelsen vanskelig at beskrive med ord? Ja, det er svært at beskrive det niveau af fred, jeg følte under min oplevelse.
Er der en eller flere dele af din oplevelse der er særligt meningsfuld for dig? Følelsen af fred var helt fænomenal!
Har du nogensinde delt denne oplevelse med andre? Ja, nogle tror, andre gør ikke. Jeg behøver ikke forklare det. Jeg ved, hvor jeg var.
Har noget på et eller andet tidspunkt i dit liv genskabt nogen del af oplevelsen. Nej
Har spørgsmålene og de oplysninger du har bidraget med nøjagtigt og forståeligt beskrevet din oplevelse? Ved ikke