Kurt K NDO
|
Beskrivelse af oplevelsen:
Kan vores underbevidsthed/ånd interagere med det spirituelle, eller er det i virkeligheden vores fantasi, der går amok? Overvej mine erfaringer.
Jeg har personligt oplevet min ånd forlade min krop og blive forenet med den ultimative højeste ånd (Gud?). I 1956, da jeg var femten år gammel, fik jeg lungebetændelse, og jeg troede, at jeg var ved at dø. Min far tog mig med til en læge, som gav mig en penicillinindsprøjtning og anbefalede øjeblikkelig indlæggelse. Vi havde ingen sygeforsikring eller penge, så min far tog mig med hjem for, at jeg kunne komme mig. Jeg husker tydeligt køreturen hjem. Hvert åndedrag var smertefuldt, og mit bryst føltes, som om der lå en stor vægt på det.
Jeg så biler og lastbiler køre forbi, og jeg undrede mig over, hvordan folk kunne lægge langsigtede planer, når livet var så uforudsigeligt. Flere nætter senere føltes det, som om min ånd forlod min krop, og den oplevede at være et sted bestående af sjæle eller ånder. Jeg følte stor fred, ro og ekstase – en henrykkelse, der overgik fantasien. Jeg følte, at jeg var en del af ALT, en del af Gud. Jeg kommunikerede mentalt og var synkroniseret med alle, herunder ikke kun nogle af mine afdøde bekendte og slægtninge, men mange af Bibelens profeter og historiske mennesker, jeg havde læst om. Der var ingen dominerende kraft, ingen kraftfuld leder. Jeg vidste på en eller anden måde, hvem alle var. Hver tanke interagerede med hele samfundet. Jeg havde ingen spørgsmål, og det virkede, som om alt var afsløret og krystalklart. Jeg så universet strakt ud med ånder, der var engageret i mental interaktion som mesterhåndværkere, der overvejede skabelsen af en ny grænse.
Da jeg fortalte min far, som var prædikant for den lutherske tro, om min oplevelse, afviste han den brat og fortalte mig, at denne 'højeste ånd', denne Gud, som min ånd havde været vidne til, ikke var Bibelens Gud, og han bad mig om at bede for min frelse. Vi talte aldrig om det bagefter.
Siden dengang har jeg aldrig rigtig tænkt over det før New York World Trade Center-tragedien den 09-11-2001. Jeg gik ind i dyb meditation. Jeg ønskede at finde et svar på hvorfor, og hvordan nogle vildledte personer kunne tro, at deres handlinger ville blive belønnet med deres sjæls evige liv hos Gud. Jeg havde derefter et par oplevelser, der lignede den, jeg havde i en alder af femten år, hvor min ånd kommunikerede med den ultimative ånd (Gud, Allah eller hvad man nu ønsker at kalde ham/hende/det).
Min åndelige oplevelse syntes at vare hele natten. Min ånd observerede hele universets historie, udvikling og vores forskellige opfattelser af Gud, som i en hurtig film.
Budbringeren har ingen betydning. Det er budskabet selv, der skal tages i betragtning og bedømmes. De oplevelser, jeg mødte efter 9/11-tragedien, hjalp mig til at komme til denne konklusion: I dette 21. århundrede, teknologiens tidsalder, er vi stadig plaget af religiøse overbevisninger, der bidrager til at forårsage aktiviteter i retning af terrorisme, drab og krige mellem nationer. Troen på en guddom, der bliver ved med at forårsage katastrofer, straffer mennesker og skabte universet ud af intetheden som ved magi, er frembragt af hysteri og overtro. Denne tankeproces skal revurderes og ajourføres. Åbne mennesker må bruge sund fornuft til at afgøre, om denne såkaldte guddom blev opfattet forkert, misfortolket og misforstået af masserne i en svunden tid.
Nogle vil sige, at min personlige oplevelse af enhed med en højeste ånd ikke er andet end en drøm eller en levende fantasi. Det er ligegyldigt, om du accepterer eller helt afviser min historie. Det, der betyder noget, er, at vi udvikler os til et punkt, hvor vi kan opmuntre fordomsfrie mennesker til at give feedback om, hvordan vores religiøse overbevisninger kan bringes ind i det 21. århundrede.
Mit koncept er, at Gud er en åndelig enhed, en enhed, et struktureret regeringslignende åndeligt kollektiv. En progressiv og akkumulerende åndelige Intelligens i universet, der eksisterer i den åndelige fjerde dimension. Et kollektiv af de retfærdige sjæle, der er gået ind i det åndelige rige og skaber åndelig kontinuitet.
Namaste,
Kurt K
Baggrundsoplysninger:
Køn: Mand